ΠΑΜE-//-Σύλλογος Προοδευτικών Γυναικών
Σωματείο Συνταξιούχων ΙΚΑ-//-ΠΑΜΕ υγείας πρόνοιας, παράρτημα
ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών γρ.Β.Αττικής-//-Συνδικάτο ΟΤΑ, παράρτημα
Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών-//-Π.Α.Σ.ΕΒΕ
Σύνδεσμος Συνταξιούχων Δ.Υ. Αθήνας, επιτροπή Β.Π.

Συμβολική κατάληψη των εργαζομένων Δήμου Αμαρουσίου

Αλληλεγγύη στους αγωνιζόμενους εργαζόμενους από την Λαϊκή Επιτροπή

Μαζικό και δυναμικό συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ στην Αθήνα για την Κοινωνική Ασφάλιση

Πάρτε πίσω το νόμο-λαιμητόμο! Κοινωνική Ασφάλιση για όλους αποκλειστικά δημόσια και υποχρεωτική!

ΠΑΜΕ Συμβολική κατάληψη του ΟΓΑ στην Πατησίων

Αλληλεγγύη στην αγωνιζόμενη φτωχομεσαία αγροτιά (VIDEO - ΦΩΤΟ)

Ταξική επιλογή

«Ταξικά μεροληπτική» υπέρ των αδυνάτων χαρακτηρίζει η κυβέρνηση τη μεταρρύθμιση που προωθεί στο Ασφαλιστικό και είναι πραγματικά να γελάνε και οι πέτρες.

Παρασκευή, 19 Απριλίου 2013

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΜΕΤΡΑ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗΣ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ


Κοινοβουλευτική Ομάδα
Λεωφ. Ηρακλείου 145, 14231 ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ,
τηλ.: 2102592213, 2102592105, 2102592193, 2102592111, fax: 2102592155
e-mail: ko@vouli.κke.gr, http://www.kke.gr
Γραφεία Βουλής: 2103708168, 2103708169, fax: 2103707410, 2103707420

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ

«Μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας»


ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Α’

Επ ί της αρχής

Η παρούσα πρόταση νόμου, εισάγει διατάξεις που στοχεύουν στην ανακούφιση της
λαϊκής οικογένειας από την υπερχρέωση στην κατεύθυνση μετάθεσης του βάρους της κρίσης στους τραπεζικούς ομίλους, προβλέποντας την δραστική μείωση των χρεών των λαϊκών οικογενειών προς τις τράπεζες.
Η μεγάλη πλειοψηφία των λαϊκών νοικοκυριών πνίγεται κυριολεκτικά από τραπεζικά
δάνεια που δεν μπορεί να αποπληρώσει, οδηγώντας εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους, φτωχούς αγρότες και κτηνοτρόφους κυριολεκτικά σε απόγνωση. Η εξέλιξη αυτή δεν είναι τυχαία. Είναι απόρροια της κυβερνητικής πολιτικής που ακολουθείται την τελευταία 15ετία, της επίθεσης στα δικαιώματα των εργαζόμενων που κλιμακώνεται με εφαλτήριο την κρίση και το υψηλό χρέος, του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης που οδηγεί τα λαϊκά στρώματα σε σχετική και απόλυτη εξαθλίωση.
Από τη μια η ραγδαία αύξηση του τραπεζικού δανεισμού των λαϊκών οικογενειών δεν ήταν τυχαία. Πραγματοποιήθηκε σε περιόδους άνθισης της καπιταλιστικής οικονομίας και ήταν απαραίτητη για την πρόσκαιρη επικερδή τοποθέτηση των υπερσυσσωρευμένων κεφαλαίων των μονοπωλιακών ομίλων που σε διαφορετική περίπτωση θα λίμναζαν στο τραπεζικό σύστημα. Οδήγησε στη χρονική μετάθεση της κρίσης διογκώνοντας ταυτόχρονα και το βάθος της. Την ίδια στιγμή, το ολοένα και μειούμενο σε σχετικούς όρους λαϊκό εισόδημα δεν επαρκούσε για την κάλυψη των αναγκών. Ο τραπεζικός δανεισμός εμφανίσθηκε, με την ενεργό συνδρομή της κρατικής πολιτικής, ως ο από μηχανής θεός που κάλυπτε αυτές τις ανάγκες. Η ταχύτατη ανάπτυξη της πίστης υποστηρίχθηκε ποικιλότροπα από την κυβερνητική
πολιτική.
Από την άλλη, το σημερινό οικονομικό αδιέξοδο για χιλιάδες δανειολήπτες που
δυσκολεύονται και συχνά αδυνατούν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους από δάνεια, αποτυπώνεται σήμερα στα στοιχεία των τραπεζών με δραματικό τρόπο, όπου εμφανίζονται περισσότερα από 500.000 δάνεια που δεν μπορούν να αποπληρωθούν. Η αδυναμία αποπληρωμής των δανείων από τα λαϊκά στρώματα οφείλεται στην δραστική συρρίκνωση των εισοδημάτων τους, αποτέλεσμα της κρίσης, της ανεργίας και της πολιτικής συρρίκνωσης των εισοδημάτων των εργαζόμενων, στη μετατόπιση του συνόλου σχεδόν της φορολογίας στις πλάτες των εργαζόμενων.


Β’
Επ ί των άρθρων
Με το άρθρο 1 ορίζεται το πεδίο εφαρμογής των μέτρων ανακούφισης που προτείνονται με την παρούσα πρόταση νόμου και προσδιορίζεται πως τα μέτρα αυτά αφορούν την λαϊκή οικογένεια, που αυτή πρώτα και κύρια πλήττεται από την αντιλαϊκή πολιτική της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, της Ε.Ε. και της Τρόικας. Ο προσδιορισμός γίνεται με βάση εισοδηματικά κριτήρια, στα οποία προβλέπεται προσαύξηση λόγω παιδιών.

Με το άρθρο 2 δίνεται ο ορισμός της έννοιας «οφειλή προς τις τράπεζες», ο οποίος χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της πρότασης νόμου, εκτός αν η έννοια αυτή προσδιορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 3 προβλέπεται ότι από την οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί κατά την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου, διαγράφονται κάθε είδους τόκοι (συμβατικοί, υπερημερίας κλπ.)

Με το άρθρο 4 προβλέπεται ότι από το συνολικό ποσό των οφειλών των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, μετά την αφαίρεση των τόκων του προηγούμενου άρθρου, διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί στον τυχόν πραγματοποιηθέντα ανατοκισμό και στην τυχόν πραγματοποιηθείσα κεφαλαιοποίηση κάθε μορφής τόκου, μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 5 προβλέπεται ότι από τις οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την διαγραφή των τόκων, του ανατοκισμού και της κεφαλαιοποίησης των κάθε μορφής τόκων, σύμφωνα με τα προηγούμενα άρθρα 3 και 4, διαγράφεται ποσοστό ύψους 50%.

Με το άρθρο 6 ορίζεται ότι:
α) Η εναπομένουσα, μετά την διαγραφή τόκων, ανατοκισμού και ανακεφαλαιοποίησης κάθε μορφής τόκων και την διαγραφή ποσοστού 50% του εναπομένοντος ποσού, σύμφωνα με τα πιο πάνω άρθρα 3,4 και 5, οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τις τράπεζες, παύει να γεννά τόκους από την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου και για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.

β) Επιπλέον, για την στο παραπάνω α’ εδάφιο εναπομένουσα προς τις τράπεζες οφειλή, εφόσον αυτή αφορά ανέργους, προβλέπεται αναστολή της πληρωμής τους, για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.

Με το άρθρο 7 ορίζεται ότι:
α) Ειδικά για τις οφειλές των ΕΒΕ, προς τις τράπεζες, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα (επαγγελματικά δάνεια) προβλέπεται μείωση, σε ποσοστό 30% .
β) Ειδικά για τις οφειλές των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων, προς τις τράπεζες, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα (επαγγελματικά δάνεια) προβλέπεται επίσης μείωση, σε ποσοστό 30%
Με το άρθρο 8 προβλέπεται η αυτοδίκαιη παύση κάθε μορφής πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης από πλευράς των τραπεζών, σε βάρος των οφειλετών λαϊκών οικογενειών, για οφειλόμενα ποσά μέχρι την έναρξη ισχύος της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 9 προβλέπεται η κατάργηση κάθε διάταξης που έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις της πρότασης νόμου.

Με το άρθρο 10 καθορίζεται ο χρόνος έναρξης ισχύος των διατάξεων της πρότασης νόμου.


Αθήνα 05.04.2012
Οι προτείνοντες Βουλευτές
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΙΩΓΑΣ
ΘΟΔΩΡΟΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΚΑΛΑΝΤΙΔΟΥ
ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΙΚΟΣ
ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΑΙΤΗΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΑΝΟΣ
ΒΕΡΑ ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ
ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ
ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ


«Μέτρα ανακούφισης της λαϊκής οικογένειας»

Άρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής
Τα μέτρα που προβλέπονται στα επόμενα άρθρα αφορούν οικογένειες με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα μέχρι 40.000 ευρώ, προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί., εκτός αν άλλως ορίζεται ειδικά στις επιμέρους διατάξεις της πρότασης νόμου

Άρθρο 2
Ορισμός εννοιών
Ως οφειλές προς τα πιστωτικά ιδρύματα για τις ανάγκες της πρότασης νόμου ορίζονται οι οφειλές από κάθε μορφής δάνειο καθώς και οι οφειλές από πιστωτικές κάρτες.

Άρθρο 3
Διαγραφή τόκων
Από την οφειλή των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μέχρι την έναρξη ισχύος της παρούσας, διαγράφεται το σύνολο των κάθε μορφής τόκων που έχουν γεννηθεί μέχρι την πιο πάνω στιγμή.

Άρθρο 4
Διαγραφή των ποσών των τόκων που κεφαλαιοποιήθηκαν και ανατοκίστηκαν.
Από το συνολικό ποσό των οφειλών των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή του πιο πάνω άρθρου 3, διαγράφεται κάθε ποσό που αντιστοιχεί σε τυχόν πραγματοποιηθέντα ανατοκισμό και κεφαλαιοποίηση κάθε μορφής τόκων.

Άρθρο 5
Διαγραφή του 50% των οφειλών
Από τις οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, όπως αυτές
διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 3 και 4 της παρούσας, διαγράφεται ποσό που αντιστοιχεί στο 50% αυτών, εφόσον το ύψος των δανείων δεν ξεπερνά τις 200.000 ευρώ για στεγαστικά δάνεια, τις 30.000 ευρώ για καταναλωτικά και τις 20.000 ευρώ για τις πιστωτικές κάρτες.

Άρθρο 6
Πάγωμα των οφειλών, αναστολή πληρωμών.
1. Οι εναπομένουσες, μετά την εφαρμογή των άρθρων 3,4 και 5 της παρούσας, οφειλές των λαϊκών νοικοκυριών προς τα πιστωτικά ιδρύματα παύουν να γεννούν τόκους για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση.
2. Αναστέλλεται η πληρωμή, για όσο διάστημα διαρκεί η οικονομική κρίση, των
εναπομενουσών μετά την εφαρμογή των άρθρων 3,4 και 5 της παρούσας, οφειλών προς τα πιστωτικά ιδρύματα, εφόσον αυτές αφορούν ανέργους.

Άρθρο 7
Μείωση των οφειλών των ΕΒΕ, των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα.
1. Οι οφειλές των ΕΒΕ προς τα πιστωτικά ιδρύματα, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 3 και 4 της παρούσας, μειώνονται σε ποσοστό 30% εάν διατηρούν την επιχείρησή τους και κατά 50% εάν την έχουν κλείσει και είναι άνεργοι και για ύψος δανείων μέχρι 300.000 ευρώ.
2. Οι οφειλές των φτωχών αγροτοκτηνοτρόφων και ψαράδων προς τα πιστωτικά ιδρύματα, οι οποίες αφορούν την επαγγελματική τους δραστηριότητα, όπως αυτές διαμορφώνονται μετά την εφαρμογή των άρθρων 3 και 4 της παρούσας, μειώνονται σε ποσοστό 30% και για ύψος δανείων μέχρι 300.000 ευρώ.
3. Με ευθύνη του κράτους διασφαλίζεται η παροχή από τα πιστωτικά ιδρύματα άτοκων καλλιεργητικών δανείων σε μικρούς και μεσαίους αγρότες και κτηνοτρόφους για να ανταποκριθούν στην αγορά καλλιεργητικών εφοδίων για την τρέχουσα καλλιεργητική περίοδο.

Άρθρο 8
Παύση πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων εναντίον των λαϊκών οικογενειών.
Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, παύει αυτοδίκαια οποιαδήποτε πράξη αναγκαστικής εκτέλεσης ή άλλο αναγκαστικό μέτρο εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων σε βάρος των λαϊκών οικογενειών, των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων, των μικρών ΕΒΕ, των αγροτοκτηνοτρόφων και των ψαράδων, κατά την έννοια της παρούσας πρότασης νόμου, για οφειλές των τελευταίων, το ύψος των οποίων έχει υπολογιστεί, είτε συμβατικά είτε άλλως πως,
με τρόπο που αντιβαίνει στις διατάξεις της παρούσας.

Άρθρο 9
Καταργούμενες διατάξεις
Καταργείται κάθε νομοθετική διάταξη ή άλλη, έστω και συμβατική ρύθμιση, η οποία αντιβαίνει στις ρυθμίσεις της παρούσας.

Άρθρο 10
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται από τις επιμέρους διατάξεις της.


Αθήνα 05.04.2012
Οι προτείνοντες Βουλευτές
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΙΩΓΑΣ
ΘΟΔΩΡΟΣ ΙΓΝΑΤΙΑΔΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ
ΣΟΦΙΑ ΚΑΛΑΝΤΙΔΟΥ
ΛΙΑΝΑ ΚΑΝΕΛΛΗ
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΔΙΑΜΑΝΤΩ ΜΑΝΩΛΑΚΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΙΚΟΣ
ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΑΙΤΗΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΑΝΟΣ
ΒΕΡΑ ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ
ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΩΤΟΥΛΗΣ
ΣΤΑΥΡΟΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ
ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ